Witam Wszystkich.
To ostatni dzień w tym tygodniu naszej wspólnej pracy. Mam nadzieję, że poznaliście i zapamiętaliście wszystkie omawiane przez nas zawody.
Dziś poznacie pracę fryzjera.
1. Piosenka rymowanka "Wizyta u fryzjera (Ciach, Ciach!). Spróbuj zaśpiewać i pokazać.
2. Fryzjer - kto to taki?
Czego potrzebuje fryzjer? przedstawienie przedmiotów, rozmowa o zakładzie fryzjerskim.
3. Zabawa „Zgadnij, czego brakuje?"
Rodzic rozkłada na dywanie przedmioty, które można zobaczyć u fryzjera (suszarka, grzebień, wałek do włosów, nożyczki, szampon, szczotka, ręcznik). Prosi aby dzieci ( wszyscy członkowie rodziny) zapamiętały przedmioty, które znajdują się na dywanie następnie każe dzieciom zamknąć oczy i ukrywa jeden z nich. Po otwarciu oczu dzieci zgadują jakiego przedmiotu brakuje.
4. Zabawa naśladowcza „Fryzjer”. (zabawa dla całej rodziny)
Część dzieci siada na krzesła i odgrywa rolę klientów salonu fryzjerskiego, a pozostali uczestnicy są fryzjerami. Na hasło:
- mycie – myją głowy,
- ręcznik – wycierają głowę,
- strzyżenie – udają obcinanie włosów,
- czesanie – czeszą klienta,
- suszenie – suszą włosy,
- lustro – pokazują lusterko,
- pożegnanie – podają sobie ręce,
- marsz – fryzjer sprząta, a klient chodzi między krzesłami.
Po wykonaniu zadania następuje zamiana miejsc, pamiętamy o używaniu zwrotów grzecznościowych.
5. Piosenki o fryzjerce.
6. „U fryzjera” – ćwiczenia ortofoniczne
Fryzjer: myje włosy – szszsz, szszsz, szszsz;
obcina włosy nożyczkami – ciach, ciach, ciach;
strzyże włosy maszynką – wrr, wrr, wrr;
suszy włosy suszarką – szu, szu, szu.
7. Utrwalenie wiadomości o zawodach.
8. Praca plastyczna malowanie farbami „Tańczące pędzelki” – malowanie farbami plakatowymi w rytm muzyki klasycznej Vivaldi - Koncert E-dur Wiosna cz. 3. Dziecko w rytm muzyki maluje dowolnie na kartce.
9. Dla chętnych - kolorowanka.